2013年7月27日 星期六

誰為我禱告?

DSCF3250




過去常埋怨神啊! 我總是為別人禱告;

而今 我恰逢受試煉, 我身體正被病痛

折磨著; 誰會為我禱告呢?

記得有次心懷怨氣就停止為他人代禱,

那天讀經正讀到希伯來書6: 10-12 我淚流滿面, 心就軟化了.

Hebrews 6 (New Living Translation): 10-12
For God is not unjust. He will not forget how hard you have worked for him
and how you have shown your love to him by caring for other believers,
as you still do. Our great desire is that you will keep on loving others as long as life lasts, in order to make certain that what you hope for will come true. Then you will not become spiritually dull and indifferent. Instead, you will follow the example of those who are going to inherit God’s promises because of their faith and endurance.

就想起神常要我為他人禱告,甚至為不認識的人代禱. 想必在我急難時祂也必興起祂的

代禱者為我禱告, 只是我並不知道,沒看到. 我們常要眼見為憑, 耳聽見才算數,

 但在 馬太福音 6章 論到禱告是如此告誡我們:

馬太福音 6:5-6
你們禱告的時候, 不可像那假冒為善的人,

愛站在會堂裡和十字路口上禱告, 故意叫人看見.
我實在告訴你們:他們已經得了他們的賞賜.
你禱告的時候, 要進你的內屋關上門,
禱告你在暗中的父, 你父在暗中察看, 必然報答你

沒有留言:

張貼留言