2013年7月27日 星期六

神阿! 傾聽我的訴求

 

   


耶律米向神報怨為何不死於母腹中(耶律米書20:17)

他既不欠債也不是債主; 不管他去那都招人怨(耶律米書15:10). 

約伯也曾詛咒自己為何不死於母腹中, 那他就可安然睡了(約伯3:13).

耶律米向神哭訴  :
神為何不伸出援手,從祂而來的幫助如乾旱的河道?

為何他的傷不能得著醫治呢?  

為何神不審罰那些逼迫陷害他的人?

為何他如此孤立無助,他的痛苦是永無止盡?

Jeremiah’s Complaint : (英文版比較能體會原意)耶律米書15:15-18 
 “Lord, you know what’s happening to me.
Please step in and help me. Punish my persecutors!
Please give me time; don’t let me die young.
It’s for your sake that I am suffering.
16 When I discovered your words, I devoured them.
They are my joy and my heart’s delight,
for I bear your name,
O Lord God of Heaven’s Armies.
 I never joined the people in their merry feasts.
I sat alone because your hand was on me.
I was filled with indignation at their sins.
Why then does my suffering continue?
Why is my wound so incurable?
Your help seems as uncertain as a seasonal brook,
like a spring that has gone dry.”


神是如此回應 (耶律米書15:19):
  “If you return to me, I will restore you
so you can continue to serve me.
If you speak good words rather than worthless ones,
you will be my spokesman.
You must influence them;
do not let them influence you!


我能體會的是當我得不著從神而來的安慰時,就會發嘮叨,怨言.

耶律米被逼迫是因以色列不愛聽逆耳的話,只想聽” peace, peace “

不知耶律米當時是否如約拿一樣想逃離( 不願再去替神傳神旨意)?

19節說的無用的話(worthless ones)”  , 我想應該是怨言, 詛咒自己

的話.    當我在痛苦無助時, 我也說過同樣的話  “ 為何不死在母腹中,

今天就不必痛苦了”    以前我總是認為沒有人會比我更痛苦,  看看

耶律米, 約伯, 那些殉道者, 我所有的苦就不算苦了!

神應許將來必為我們伸彰所有的冤情, 擦乾我們的淚水, 那時就不再

有痛苦.     那些死去的先知, 愛神的人都還在等神為他們伸彰正義,

等神應許的永生神不會忘記我們, 耐心等候耶和華的必能如鷹展翅,

從新開始.

沒有留言:

張貼留言